Magdalena Kania

Cenię sobie współpracę z wyjątkowymi ludźmi którzy tworzą tę firmę.

Magdalena Kania
Plant Availability Manager
Tuchom, PL

Mój dział zajmuje się planowaniem produkcji oraz zarządzaniem zakupami operacyjnymi.

Wyróżniamy się szybkością działania oraz zdolnością adaptacji do dynamicznie zmieniających się warunków.

Przedstaw się (imię, jaki dział, jak długo w firmie)

Magdalena Kania, pracuję w firmie Danfoss 8 lat. Obecnie pełnię rolę Plant Availability Managera i jestem odpowiedzialna za dział Planowania i Zakupów Operacyjnych.

Czym się zajmuje Twój dział i jaką pełnisz rolę w tym zespole?

Mój dział zajmuje się planowaniem produkcji oraz zarządzaniem zakupami operacyjnymi, co w praktyce oznacza nadzorowanie wszystkich procesów logistycznych i produkcyjnych w taki sposób, aby zapewnić ciągłość operacyjną i 4efektywność. Koordynuję wieloosobowy zespół, który jest odpowiedzialny za planowanie, prognozowanie, zakupy oraz zarządzanie zapasami.

W ramach pracy w strukturze firmy Danfoss, czy to Twoje pierwsze stanowisko, czy przeszłaś jakąś drogę, by znaleźć się w tym miejscu?

W 2016 roku rozpoczęłam pracę jako Specjalista ds. Zakupów, gdzie wykorzystałam  wcześniej zdobyte doświadczenie. Następnie, po 3 latach awansowałam na stanowisko Koordynatora Zakupów i tu zdobyłam pierwsze umiejętności zarządzania zespołem kupców operacyjnych. Od prawie 3 lat rozwijam się jako Plant Availability Manager. To już 8 lat, od kiedy tworzę i rozwijam zespół Zakupów i Planowania. Danfoss to idealne miejsce dla wszyskich, którzy są nastawieni na rozwój, nowe doświadczenia i poszerzanie horyzontów.

Jak wygląda struktura tego działu?

Najważniejszym fundamentem naszego działu jest praca zespołowa oraz przejrzysty podział ról i odpowiedzialności. To pozwala nam na osiąganie celów. Wraz z innymi działami wspólnie budujemy i usprawniamy procesy, żeby w pełni sprostać oczekiwaniom naszych klientów. Struktura naszego zespołu jest bardzo zintegrowana. Dział składa się z planistów, koordynatora zakupów oraz kupców, którzy specjalizują się w różnych aspektach planowania produkcji i łańcucha dostaw. W części planistycznej mamy 3 ekspertów, którzy tworzą harmonogramy pracy produkcji  dla 3 obszarów: prefabrykacji, węzłów standardowych i węzłów dostosowywanych do potrzeb klienta. Kupcy operacyjni natomiast odpowiadają za zapewnienie komponentów i współpracę z dostawcami.

Powiedz jak działania Twojego zespołu przekładają się na funkcjonowanie firmy Danfoss?

Mamy bezpośredni wpływ na efektywność operacyjną firmy. Odpowiadamy za strategiczny obszar, czyli dostarczanie materiałów i planowanie produkcji.  Nasza praca pozwala na utrzymanie wysokiej jakości produktów, za którą idzie zadowolenie klientów, co z kolei przekłada się na wzrost konkurencyjności firmy na rynku.

Co jest istotne w pracy na stanowisku Plant Availability Manager?

Na stanowisku managera kluczowe jest strategiczne myślenie, zdolność do szybkiego reagowania na zmiany oraz efektywna komunikacja. Ważne jest też umiejętne zarządzanie zespołem, który składa się z ludzi o odmiennych osobowościach, umiejętnościach i z różnym doświadczeniem, także życiowym. Istotne jest, by potrafić wykorzystywać ich wrodzone talenty, doceniać sukcesy, a także być wsparciem, czy mentorem, gdy sytuacja tego wymaga. Kluczową cechą na tym stanowisku jest również umiejętność przewidywania potencjalnych problemów i proaktywne podejście do ich rozwiązywania.

Czym wasz zespół wyróżnia się na tle innych?

Nasz zespół wyróżnia się szybkością działania oraz zdolnością adaptowania do zmieniających się dynamicznie warunków, które zachodzą w codziennej pracy. Dzieje się tak, bo posiadamy wiedzę o procesach, wykraczającą poza nasze obowiązki. Regularnie monitorujemy sytuację na rynku. W dziale mamy 2 osoby z 20-letnim doświadczeniem w Danfoss, co w obecnych czasach jest wyjątkowe. Dzięki dobrej i efektywnej komunikacji oraz skutecznej wymianie doświadczeń, utrzymujemy wysokie wyniki. Oprócz profesjonalnego podejścia, ważna jest dla mnie także atmosfera, którą ten zespół tworzy, wtedy o wiele łatwiej znajduje się rozwiązania i przyjemniej świętuje sukcesy 😊. I to właśnie widzę na co dzień – zgrany i uśmiechnięty team.
Dzięki temu możemy skutecznie i efektywnie realizować projekty i osiągać zamierzone cele.

Jakie są największe wyzwania pracy w tym obszarze?

Największym wyzwaniem w naszej pracy jest zapewnienie ciągłości łańcucha dostaw i produkcji w obliczu zmieniających się warunków rynkowych, takich jak  sytuacja geopolityczna i modyfikacje wymagań prawnych. Musimy skutecznie zarządzać dużą ilością danych i informacji, aby podejmować trafne decyzje, co może powodować presję.

Jak wygląda proces rekrutacji do Twojego zespołu, na co zwracasz uwagę, czy są to kompetencje miękkie, czy techniczne?

Proces rekrutacji do naszego zespołu obejmuje ocenę zarówno kompetencji technicznych, jak i miękkich. Zwracam uwagę na doświadczenie i umiejętności kandydatów, ale równie istotne są zdolności interpersonalne, umiejętność pracy w zespole oraz podejście do rozwiązywania problemów. Kluczowe jest również, aby kandydaci byli otwarci na naukę. Lubię dawać szansę osobom, które nie mają doświadczenia w moim obszarze, ale widzę w nich potencjał i umiejętności, które pozwolą im na szybkie wdrożenie.

Co sprawia, że pracujesz w Danfoss już osiem lat?

Myślę, że dynamiczne i inspirujące środowisko. Cenię sobie również współpracę z wyjątkowymi ludźmi, którzy tworzą tę firmę. Danfoss daje mi możliwość realizacji zawodowej. Współpraca międzynarodowa, wielokulturowość, możliwość odwiedzenia innych lokalizacji Danfoss i wymiana doświadczeń, jest na pewno bardzo wartościowa.Udział w różnego rodzaju projektach, warsztatach, konferencjach sprawia, że praca jest interesująca i stawia nowe wyzwania. W ostatnim czasie szczególnie widać w firmie trend skierowany na innowacyjność, digitalizację, automatyzację. Idziemy z duchem czasu i to sprawia, że chce się być częścią pozytywnej zmiany.  

Przypominasz sobie jakie było Twoje największe wyzwanie w Danfoss i jak sobie z nim poradziłaś?

Jednym z największych wyzwań było zapewnienie ciągłości produkcji w obliczu nagłego braku materiałów związanych z globalnymi zmianami rynkowymi (pandemia, zerwanie łańcucha dostaw, zablokowanie Kanału Sueskiego, konflikty zbrojne, sytuacja na Morzu Czerwonym). Wymagało to ode mnie i mojego zespołu intensywnej pracy i efektywnej koordynacji działań. Dzięki zaangażowaniu zespołu, skutecznej komunikacji i szybkiej adaptacji do nowych warunków, udało nam się sprostać wymaganiom rynku, choć było to wyczerpujące zadanie. To doświadczenie pokazało, jak ważna jest współpraca i zdolność do szybkiego reagowania na zmiany, a także wsparcie od innych działów. Współpracujemy nie tylko lokalnie między działami, ale również globalnie. I tu chciałabym wspomnieć mój wyjazd do Słowenii kilka lat temu, kiedy w związku z wprowadzaniem nowego systemu w innej fabryce Danfoss, brakowało nam informacji o dostawach, ktore mogły spowodować duży chaos w naszych procesach i utrzymaniu produkcji na odpowiednim poziomie. To też pokazuje, że w sytuacjach krytycznych, także w innym fabrykach łączymy siły.

Jaką radą podzieliłabyś się z kimś, kto dopiero wkracza na rynek pracy i myśli o karierze w Danfossie?

Jeśli dopiero wkraczasz na rynek pracy, szukasz dla siebie miejsca, które oferuje dynamiczne środowisko, pełne innowacyjnych projektów, to Danfoss będzie idealnym miejscem. Moja rada to bądź otwarty/a na nowe wyzwania, podkreślaj swoją proaktywność i zaangażowanie. Daj się poznać i docenić, niech nie krępuje Cię to, że zaczynasz – każdy kiedyś zaczynał.

KONTAKT

Siedziba Danfoss Poland

Grodzisk Mazowiecki

Danfoss Poland
ul. Chrzanowska 5
05-825 Grodzisk Mazowiecki
tel. +48 22 755 07 00
rekrutacja@danfoss.com